Підхід
Для сталої роботи Платформи необхідно, щоб учасники вели себе дісципліновано, відповідально, сумлінно виконували домовленості та правила. Таке можливо, коли саме така поведінка є найбільш вигідною. Це надійніше та дешевше будь-яких юридичних зобов`язань, контролю та автоматизації. Краще погодитися на деякі втрати через епізодичні порушення, ніж створювати складні та жорсткі (а тому відлякуючи) процедури та інструменти
За витрачений час люди мають отримувати реальну віддачу. Надійна та довготривала мотивація потребує грощей, задоволення та відчуття перспективи. Якщо учасник отримує бажане, то буде намагатися це зберігти. Для цього він зобов`язаний виконувати певні умови і буде робити це доти, доки йому це вигідно. Самі ж умови мають забезпечувати працездатність Платформи.
Платформа містить три основних типу участі:
- безпосередня праця та розрахунки з клієнтом або замовником;
- праця в складі тимчасової групи, розрахунки між собою з кінцевого результату;
- створення та підтримка інфраструктури, без якої неможливо все вказане;
Фахівець-замовник
Бізнес-модель для таких відносин відпрацьована на платформі АліЕкспрес. Фахівець заробляє репутацію, на яку орієнтуються замовники, це обумовлює ціну та попит на його послуги. Отже, Платформа має адаптувати досвід АліЕкспрес, зробити якість та відповідальнисть послуг кожного фахівця прозорими та об`єктивними. Фахівців та споживачів має бути захищено від шахрайства в відгуках, від яких залежить репутація.
Фахівець при реєстрації заповнює Картку, де фіксується кожна подія з його участю. В коментарях до картки накопичують та узагальнюють відгуки. Репутацію розраховують за алгоритмом, що враховує всі події та відгуки, всі пов`язані з нею дані доступні будь-кому.
Фахівці мають віддавати Платформі 10% від того, що заробили завдяки їй. Зазвичай, для цього створюють процедури, контроль та інструменти. Ми цього робити не будемо: при зловживаннях, фахівця буде видалено за Платформи. Щоб повернутися, він має будувати репутацію заново.
Для запобігання накруток рейтингу, відгуки будут прийматися тільки при умові підтвердження наданої послуги, наприклад копією переказу від замовника фахівцю. Безкоштовні послуги будуть розглядатися за відповідними правилами.
Тимчасові проектні групи
Кожний проект можна уявити у вигляді ланцюжка операцій, кожну з яких виконує конкретний фахівець або підприємство. Аналогічно, зміст договорів уявляють в Календарних планах. На відміну від них, проект містить Мастер-план, як всю сукупність взаємопов`язаних календарних планів. Рівень детализації має бути таким, щоб розподіляти операції між виконавцями відповідно до їх цифрових двійників. Це забезпечує прозорість при плануванні, виконанні та розрахунках.
Невизначеність проекту не дозволяє відразу деталізувати мастер-план, це треба робити постійно. На старті використовують Складальний план, як сукупність етапів з детальним опрацюванням першочергових. Наступні операції деталізують локальними графіками, коли це стає можливим. При цьому застосовують бібліотеку шаблонів, в якій акумульований досвід вдалих проектів
По мірі деталізації, виявляється потреба в учасниках, що вже входять до спільноти Платформи, або їх пошуку та залучення до спільноти. Кожні дві суміжні ланки ланцюжка мають скласти домовленість, де одна сторона є замовником операції, а друга - виконавцем.
Таким чином, проект перетворюється в блокчейн, тобто ланцюжок домовленостей, оформлених смарт-контрактом. Види та умови розрахунків закладають в смарт-контракт, після чого їх майже неможливо порушити. Валютой розрахунку можуть бути цифрова валюта, фіатні гроші, доля володіння результатом, а також будь-яки комбінації. Система підтримки смарт-контрактів має містити модель проекту, яка допомагає учасникам досягати справедливих домовленостей.
Учасники можуть обдурити одне одного, але це важко зробити, коли всі складові проекту максимально деталізовані та прозорі, приховати щось важко. Водночас, учасникам відкриті дані про аналогічні проекти, з яких легко з`ясувати трудоємність та вартість операцій.
Як і для першої групи, кожна подія за участю підприємства або фахівця враховується на Картці, супроводжується коментарями та відповідальними відгуками та додається до репутації.
Примітка: ланцюжки операцій можуть бути частковими. Наприклад, самостійний фрагмент від зародження ідеї до подачі бізнес-плану на інвестування, де партнери домовляються про долю від доходів та сплату окремим фахівцям, залученим до створення та аналізу.
Інфраструктурна група
Поки грошей немає, необхідна довіра між тими, хто працює заради задоволення та перспективи. Фахівці створюють контент, яких забезпечує роботу Платформи, робить її привабливой для відвідувачів, тощо. Кожна подія, в якій бере участь фахівець, має виглядати, як продукт, цінність застосування якого легко зрозуміти та оцінити. Фахівці роблять "продукти на продаж", які можут бути замовлені та застосовані іншими фахівцями в ланцюжках доданої цінності. Готовий продукт фахівець виставляє на вітрину і чекає, коли хтось захоче вставити його в смарт-контракт.
Адміністрація Платформи - один з замовників, що цілеспрямовано створює довідники, зразки, інші артефакти, які не потрібні в бізнес-проектах, але грають ключову роль в системі управління, прозорості, просування, тощо. Витрати на ці замовлення такі ж прозорі, як і система надходжень на утримання Платформи.
Всі артефакти, створені учасниками, враховуються в їх Картках разом з обговореннями. По мірі надходження грантових коштів або відрахувань від фахівців, Платформа розраховується з ними відповідно до домовленостей. Розрахунки прозорі, обидві сторони мають коментувати конфліктні епізоди, запрошувати поміч по врегулюванню (Платформа також чутлива до своєї репутації).
Комментариев нет:
Отправить комментарий